John fogerty lyrics

John Fogerty

ALMOST SATURDAY NIGHT (J.C. Fogerty) 

Outside my window, I can hear the radio, And I know that motor wagon is ready to fly, 'Cause it's almost Saturday night. Bye bye, tomorrow, Jody's gone to the rodeo, And you know some good old boys are ready to ride, 'Cause it's almost Saturday night. CHORUS: Gonna push the clouds away, let the music have it's way, Let it steal my heart away, and you know I'm-a-goin'! Outside the ringing, the night train is bringin' me home, When you hear that locomotion get ready to ride, 'Cause it's almost Saturday night. CHORUS Outside the ringing, the night train is bringin' me home, When you hear that locomotion get ready to ride, 'Cause it's almost Saturday night. Oh yeah!
BACK IN THE HILLS (J.C. Fogerty)
This old push-and-shovin' city life, Lord, had really got me down. I'm goin' back and leaving here tonight, get my feet on the ground. CHORUS: I'm goin back (Back to the hills), I'm goin back (Back to the hills), Goin' back (Back to the hills) Tonight (Back to the hills). I'm goin back (Back to the hills), I'm goin back (Back to the hills), Goin' back (Back to the hills) Tonight (Back to the hills). My time is done for livin' on the run, and the money making schemes, Feelin' success and takin' all the rest, empty hearts and shattered dreams. CHORUS Oo-oo-oooh! Oo-oo-oooh! Back (I'm goin' back to the), Back (I'm goin' back to the), Back (I'm goin' back to the), Tonight! (I'm goin' back to the) Back (I'm goin' back to the), Back (I'm goin' back to the), Back (I'm goin' back to the), Tonight! (I'm goin' back to the) CHORUS Tell your Pa I'm gonna leave it all, he won't be seeing me around, And if you like, just come along tonight, get your feet on the ground. CHORUS I'm goin' back! (I'm goin' back to the)... etc.
BETWEEN THE LINES (J.C. Fogerty)
Between the lines, that's wond'rin' what to say, when you ain't sayin' nothin', Between the lines, that's thinkin' about the silence that hides behind your smile, Between the lines, that's walkin' on eggshells that whisper keep your footing, Between the lines, that's watchin' what you're doin', pretendin' to be blind. The truth is just a shadow, you can never pin it down, And the words are always hollow, never yes or no, they're in the middle ground. CHORUS: Between the lines! Between the lines! Between the lines! Between the lines! Between the lines. Between the lines. Between the lines, that's tryin' to guess the meanin', when there ain't none to begin with, Between the lines, that's waitin' for the warlord to drop the other shoe, Between the lines, that's wond'rin' why the answer is just another question, Between the lines, that's thinkin' about the shotgun that's lookin' straight at you. I was just a shadow, and I never made a sound. But how can you be livin', when you're just standin' there on the middle ground.
CHORUS Between the lines! Between the lines! Between the lines! Between the lines! Between the lines! Between the lines! Between the lines! Between the lines! Between the lines.
BIG TRAIN (FROM MEMPHIS) (J.C. Fogerty)
When I was young, I spent my summer days playin' on the track. The sound of the wheels rollin' on the steel took me out, took me back. CHORUS: Big Train from Memphis, Big Train from Memphis, Now it's gone gone gone, gone gone gone. Like no one before, he let out a roar, and I just had to tag along. Each night I went to bed with the sound in my head, and the dream was a song. CHORUS Well I've rode 'em in and back out again - you know what they say about trains; But I'm tellin' you when that Memphis train came through, This ol' world was not the same. CHORUS
BLUE RIDGE MOUNTAIN BLUES (Traditional - Arrangement by J.C. Fogerty)
When I was young and in my prime (in my prime!), I left my home in Caroline. Now all I do is sit and pine, for all those folks I left behind. I got the Blue Ridge mountain blues, and I sat right here to say, "My grip is packed to travel, and I'm back to ramble, To my Blue Ridge far away." I'm goin' to stay right by my Pa, I'm goin' to do right by my Ma, I'll hang around the cabin door, no work or worry anymore. I got the Blue Ridge mountain blues, goin' to see my old oak tree, Gonna hunt the possum where the corn cob blossom, In my Blue Ridge far away. Woo! I see a haze of snowy white, I see a window with light, I seem to hear them both sigh, "Where is my wand'rin boy tonight?" I got the Blue Ridge mountain blues, and I stay right here to say, "Every day I'm countin' 'til I climb that mountain, In my Blue Ridge far away."
CALIFORNIA BLUES (BLUE YODEL #4) (Jimmie Rodgers)
I'm goin' to California, where they sleep out every night, yeah. I'm goin' to California, where they sleep out every night, yeah. I'm leavin' you, Mama, 'cause you know you don't treat me right. Let me tell you somethin', Mama that you don't know, Let me tell you somethin', good gal that you don't know, Yeah, I'm a do-right Papa, and got a home everywhere I go. I got the California blues, and I'm sure gonna leave here, Lord, Lord. I got the California blues, and I'm sure gonna leave you here, I may rob you blind, I ain't got not railroad fare. Come on in here. Listen to me, Mama, while I sing this song, Lord. Listen to your Daddy sing you this lonesome song. You got me worried now, but I won't be worried long. I got the California blues, and I'm sure gonna leave here, hey, hey, hey. I got the California blues, and I'm sure gonna leave you here, I may rob you blind, I ain't got not railroad fare. Honey, get over here.
CENTERFIELD (J.C. Fogerty)
Well, beat the drum and hold the phone - the sun came out today! We're born again, there's new grass on the field. A-roundin' third, and headed for home, it's a brown-eyed handsome man; Anyone can understand the way I feel. CHORUS: Oh, put me in, Coach - I'm ready to play today; Put me in, Coach - I'm ready to play today; Look at me, I can be Centerfield. Well, I spent some time in the Mudville Nine, watchin' it from the bench; You know I took some lumps when the Mighty Casey struck out. So Say Hey Willie, tell Ty Cobb and Joe DiMaggio; Don't say "it ain't so", you know the time is now. CHORUS Yeah! I got it, I got it! Got a beat-up glove, a homemade bat, and brand-new pair of shoes; You know I think it's time to give this game a ride. Just to hit the ball and touch 'em all - a moment in the sun; (pop) It's gone and you can tell that one goodbye! CHORUS CHORUS Yeah!
CHANGE IN THE WEATHER (J.C. Fogerty) Aaah! CHORUS: Change in the weather, change in the weather, Somethin's happenin' here. Change in the weather, change in the weather, People walkin' round in fear. Uh huh, you better duck and run, Get under cover 'cause the change has come. Storm warning, and it looks like rain, Be nothin' left after the hurricance. This here's a jungle, ain't no lie, Look at the people, terror in their eyes. Bad business comin', can't be denied, They're running with the dogs, afraid to die. CHORUS Uh huh, you best believe it's true, The levee's busted, badness comin' through. Oh no, there ain't no place to hide, Reach out and pluck you, take you for a ride. Sea of frustration, take everything in sight, Won't be no blessing if we make it through the night. Down on your knees, go ahead and pray, But every demon has to have his day. CHORUS Well! Oh, God! High noon, I can't believe my eyes, Wind is ragin', there's a fire in the sky. Ground shakin', everything comin' loose, Run like a coward but it ain't no use. Edge of the river, it's an ugly scene, People gettin' pushed, people gettin' mean. The change is comin' and it's gettin' late, Ain't no survivin', and there ain't no escape. CHORUS Oh! CHORUS Well! Oh, no!
COMIN' DOWN THE ROAD (J.C. Fogerty)
Yeah! Yeah! It happened just this mornin', you know I woke up feelin' so good, The sun came over the mountain, just like I always knew it would. Had another dream about music, you know the kind that they used to play, There was everyone that I love to hear, marchin' to their own parade. CHORUS: And they were comin' down the road, playin' that rock n' roll, And dontcha feel good 'cause they're comin' down the road. Saw that Orpheum Theatre, I heard a thousand screamin' guitars, There was a greasy-haired boy with a wiggle, they thought he was a man from Mars, Rollin' along with the Fat Man, a piece of country-fried blueberry pie, I said to myself "Let me hear it on the hill, just one time, one time before I die." CHORUS Yeah! CHORUS CHORUS CHORUS
DREAM-SONG (J.C. Fogerty)
Would you like to sail the sea, like a pirate, wild and free? Cast your whole life upon the wind, well it's your song, and it's your dream. Would you like, to turn the page; Fight the dragon, or find your maid, Makin' merry at the village green, well it's your song, and it's your dream. Would you like to lead the band, hittin' that old time sweet Dixieland, And that side show go marchin' on, well it's your song, and it's your dream. Would you like to be a song, like a river just rolls along, Teach the whole world how to sing, well it's your song, and it's your dream. It's your song, and it's your dream.
EVIL THING (J.C. Fogerty)
You know I feel just like a prisoner, the way your love has chained me down, So I gave your letter to the mailman, I turned your picture to the wall, But still you have claimed me forever, and that's what scares me most of all! CHORUS: Ooh! You evil thing, why do you haunt me? You evil thing, what good is love? The other night, I had a feeling there was somebody else in my room, Now I don't know if I was dreamin', but I still get a chill from your perfume. When my telephone rings, and there's no answer, and the wind comes knockin' at the door, I can see things flashin' by the window, Lord I can't take it much more! CHORUS Yeah! Yeah! Yeah! So I gave your letter to the mailman, I turned your picture to the wall, But still you have claimed me forever, and that's what scares me most of all! CHORUS CHORUS CHORUS CHORUS
EYE OF THE ZOMBIE (J.C. Fogerty)
Hoo! Oooooh! Shadows on the mountain, and the night begins to fall; Gather up the children, 'fore the darkness takes us all. Tribe has come together, standin' naked against the night; Twenty feet from the fire, the evil waits with zombie eyes. CHORUS: Eye-eye-eye eye of the Zombie! Eye-eye-eye eye of the Zombie! Oh! Sneakin' through the long grass on leopard feet silently, A beast already dead comes to join the dance on the zombie. Ooh! Time has come again - again the moment of truth; The terror is at hand, and there's nothin' you can do. CHORUS Oh! Hoo! Aaa-aah! Hoo! Aaa-aaa-aaaah! From out of nowhere he's there, flashing hideous teeth, Panic in the crowd, helter-skelter, we're brought to our knees. Back to the darkness, back on the mountain he stands, You can't fight a shadow, you can't kill a dead man. CHORUS (X4)
FLYIN' AWAY (J.C. Fogerty)
Well I feel like flyin' away, 'cause more and more I'm just in the way, yeah. Through the night, and far across the sky, There's another light, you know I must fly. Far, far away. Well I feel it now, somehow in me, the power of flight should appear, I hear a song callin' my name, And I might be wrong, but I'm goin' just the same. Far, far away. Well I feel like flyin' away, and walk on the clouds along the way. Well don't be sad, it's gonna be alright, yeah. And if you're strong, just come along tonight. Far, far away; Far, far away.
GOIN' BACK HOME (J.C. Fogerty) (instrumental)
HAVE THINE OWN WAY LORD (Stebbins/Pollard)
Have thine own way, Lord, have thine own way, Thou art the potter, I am the clay, Mold me and make me, fester thy will, While I am waiting, gilded and still. Have thine own way, Lord, have thine own way, Search me and try me, master today, Whiter than snow, Lord, push me just down, As in thy presence humbly I bow. Have thine own way, Lord, have thine own way, Wounded and weary, help me I pray, Power of power, surely is thine, Touch me and heal me, saviour divine. Have thine own way, Lord, have thine own Waaaaaaaaaaaaaaa-aaaaaaaaaaaaaaaaay.
HEADLINES (J.C. Fogerty)
Yeah, hey! What you talkin' about? I read it in the paper today, Two cats howlin' 'til the break of day. Up on the back fence, they're makin' a play; One stepped across the line, the other blew him away. Up in the morning, down the road 'n I'm gone; Been with my sweetie, we was up all night long. My head is throbbin', man I gotta find a song, The radio depress me, tell me what's goin' on? CHORUS: Headlines, screamin' everywhere I go; Headlines, like I really want to know; Headlines, gotta million ways to say, Another crazy day, Headlines. I saw it on the 6:30 news, Some freakin' deacon wearin' military shoes; He's mad at me, buddy, he's mad at you, He's gonna drop the Big One and there's nothin' I can do. CHORUS Oh! Just another crazy day. Do, do, do, do. Up on the mountain, man I'm feelin' alright, Been to the temple and I'm sleepin' at night. Here come a stranger, need a paper to light, Man, he's bustin' with the news about the fightin' tonight. CHORUS CHORUS Oh! Oh, yeah! Oh, yeah! Whoa! Think I'll play all night!
HEARTS OF STONE (Ray/Jackson)
Well, hearts of stone will never break, And the love you give, it just won't take. You can 'em "Please, please, please, please break," And all your love is their's to take. Well, hearts of stone, will cause you pain, Although you love them, they'll stop you just the same. You can 'em "Please, please, please, please break," And all your love is their's to take. But they'll say "No, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, Everybody knows - I thought you knew; hearts are made of stone." Whoa! Well, hearts of stone, will cause you pain, Although you love them, they'll stop you just the same. You can 'em "Please, please, please, please break," And all your love is their's to take. Yeah! But they'll say "No, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, no, Everybody knows - I thought you knew; hearts are made of stone."
HENRIETTA (Fere-Hitzfeld)
(One, two, one, two, three, four...) Henrietta, baby whatcha do to me? Henrietta, you say that you wanna leave, You got me so shook up, I never ever wanna break free. Henrietta, I say you look so fine, Henrietta, will your love be mine? You're always on the move, hangin' on another line. CHORUS: The day your love went away, I thought that you was gonna stay But it was an omen, I tried and tried, Caught up by all your lies! Henrietta, why wontcha treat me right? Henrietta, you say you'll love with all your might, Well, love me baby, love me all through the night. Whoa! CHORUS Henrietta, why wontcha treat me right? Henrietta, you say you'll love with all your might, Well, love me baby, love me all through the night.
HOODOO MAN (J.C. Fogerty)
There's a thing creepin' in the woods, Like an ill wind that blows no good, Women and children begin to howl, When the moon-dog is on the prowl. CHORUS: I'm a hoodoo-voodoo-magic man, got the devil by the horns, His mischief in my hands. Ooh-woo-woo! Ooh-woo-wooooooooooo! I can make like a big ugly bear, I can fly like a bird in the air, You could look, but you could not see, You better make a move 'cause you know it's me. CHORUS: Every night, when the moon gets high, Come the children through the hoodoo sky, All the women, they know my name, 'Cause I can fade away, treat 'em all the same.
I AIN'T NEVER (Tillis/Pierce)
Wellllllll, I ain't never, I ain't never, seen nobody like you, No no never, have I ever, seen nobody like you-oo-oo. You call me up, say you'll meet me at nine, I have to hurry, hurry, but I'm there on time, I walk right up and knock on your door, The landlord says "She ain't here no more." CHORUS: I ain't never, oh darlin', seen nobody like you-oo-oo, But I love ya, yeah I love ya, I love you just the same. Well, you tell me things that you don't mean, You got me livin' in a haunted dream, You make me do things, I don't wanna do, My friends they stay away, but what's so wrong with you? CHORUS: I love you just the same.
I CAN'T HELP MYSELF (J.C. Fogerty)
My oh my, what's a guy to do? The time is right, time to make a move; This is hard to take, I can hardly wait! I can't help myself. Pins and needles, nervous alley cat; I can't sit down, I'm burnin' up the track; Like a runaway truck, I just gotta buck; I can't help myself. CHORUS: There's a whirlwind up ahead, so spread the news; I can't be late, I gotta break, I feel like bustin' loose! I can't help myself. My oh my, ride the wild stampede; I can't let go, I can't control the speed; I'm chompin' at the bit, and it's too late to quit! I can't help myself. CHORUS I can't help myself, I can't help myself. This is hard to take, I can hardly wait! I can't help-a-my, I can't help-a-my, I can't help-a-myself.
I CONFESS (Vann-Nathan)
I want the world to know (I want the world to know) I want the world to know (I want the world to know) Yeah! (Yeah!) Yeah! (Yeah!) Yeah! (Yeah!) That I (You!), that I (You!), that IIIIIIIIIIIIIIIII! (Aaaaaaaaaaah, you!) I confeh-heh-hess. Mercy, mercy baby! I done you wrong. Had my share of wine, women and song, want you back here in my arms, My days are empty without you baby, wasted time turns into years, My pillow is soakin' wet baby, with all my cryin' tears. Built a home in Detroit, cattle in Texas, Way up in the San Francisco Bay, I got apartments in New Orleans, skyscrapers in New York, But if you're honest baby, you sound lonely, and I'm alone. Matilda! (I don't believe she hears ya) Matilda! (Ya gotta call a little bit louder) Matilda! (A just a little bit louder) Matilda! (Lord, a little bit louder) Matilda! (I believe, she might hear ya now) Matilda! (Just say it again, now) Matilda! (Do it one more time!) Matilda! (I believe she hears you) Hey, hey, Matilda! (Whoa, a little bit louder!) Matilda! (Just a little bit louder now) Matilda! (I believe she hears you now) Matilda! (I believe she hears you now) Matilda! (Here she comes! Here she comes!) Matilda! (I believe she heard you now)
I SAW IT ON TV (J.C. Fogerty)
They sent us home to watch the show comin' on the little screen; A man named Ike was in the White House, big black limousine; There were many shows to follow, from 'Hooter' to 'Doodyville', Though I saw them all, I can't recall which cartoon was real. The coon-skin caps, Yankee bats, the "Hound Dog" man's big start; The A-Bomb fears, Annette had ears, I lusted in my heart. A young man from Boston set sail the new frontier, And we watched the Dream dead-end in Dallas, They buried innocence that year. I know it's true, oh so true, 'cause I saw it on TV. We gathered round to hear the sound comin' on the little screen, The grief had passed, the old men laughed, and all the girls screamed 'Cause four guys from England took us all by the hand, It was time to laugh, time to sing, time to join the band. But all too soon, we hit the moon, and covered up the sky; They built their bombs, and aimed their guns, and still I don't know why The dominoes tumbled and big business roared; Every night at six, they showed the pictures and counted up the score. I know it's true, oh so true, 'cause I saw it on TV. The old man rocks among his dreams, a prisoner of the porch; "The light," he says "At the end of the tunnel, Was nothin' but a burglar's torch." And them that was caught in the Cover are all rich and free, But they chained my mind to an endless tomb When they took my only son from me. I know it's true, oh so true, 'cause I saw it on TV. I know it's true, oh so true, 'cause I saw it on TV.
JAMBALAYA (ON THE BAYOU) (Hank Williams) (thanks Aline!)
Goodbye, Joe, me gotta go, me oh my oh. Me gotta go, pole the pirogue down the bayou. My Yvonne, sweetest one, me oh my oh. Son of a gun, gonna have big fun on the bayou. CHORUS: Jambalaya and a crawfish pie and fillet gumbo 'Cause tonight I'm gonna see my ma cher amio. Pick guitar, fill fruit jar and be gayo, Son of a gun, gonna have big fun on the bayou. Thibodeaux, Fontaineaux, the place is buzzin', Kinfolk come to see Yvonne by the dozen. Dress in style, go hog wild, and be gayo. Son of a gun, gonna have big fun on the bayou. CHORUS: Oh, guitar! CHORUS Oh, Lord! Hang tight, ooh Lord! Ah, take it out. He's comin', ah!
KNOCKIN' ON YOUR DOOR (J.C. Fogerty)
Oh babe I wonder, just how we ever, Got so far apart; And it seems like just the other day we were happy, Holdin' hands in the dark. Here I'm standin' out in the rain, With a heart full of pain. CHORUS: Baby here I am, knockin' on your door. Baby here I am, knockin' on your door. Ooh! Oh girl I'm beggin', hear what I'm sayin', Don't send me away. Just what I'm feelin', I got to tell ya, Don't say it's too late. I'm walking up and down the street, Just tryin' to get my nerve up. CHORUS Ooh, Lord! Ooh baby, babe, I want ya, want you, Gotta keep you for all time. And I think I'm goin' crazy over you, 'Cause I got to have you, got to have you, CHORUS Pow! Just think it over, whoa babe, I know you Will see what I mean. Try to remember, when we're together, How good life can be. I'm walkin' up and down the street, Just tryin' to get my nerve up. CHORUS Here I am, here I am knockin' on your door. Here I am, here I am knockin' on your door. Justa justa knockin', justa justa knockin' on your door. Justa justa justa knockin', babe. Justa justa justa justa justa knockin', babe.
LEAVE MY WOMAN ALONE (Ray Charles)
CHORUS: If you don't want, you don't havta get into trouble, If you don't want, you don't havta get into trouble, If you don't want, you don't havta get into trouble, You just leave my woman alone. Well! CHORUS I know that you are a playboy, and you've got women all over town, But if I ever catch you sweet-talkin' my little girl, I'm gonna lay your body down! CHORUS I know that you got the money, you got a new '57 too, If I ever catch my little girl ridin' in your new car, I'm gonna do some work on you! CHORUS CHORUS You just leave my woman alone, yeah!
You just leave my woman alone, well! You just leave my woman alone, mm-hmm. You just leave my woman alone.
LONELY TEARDROPS (Tyrone Carlo/Berry Gordy Jr.)
CHORUS: Lonely teardrops, why do you never dry? Lonely teardrops, come home, come ho-oo-oh-oo-oh-ome, Just say you will, say you will. Say you will! Ah, yeah! CHORUS Yeah, yeah, yeah. Oh, oh, oh, come ho-oo-oh-oo-oh-ome, Just say you will, say you will, say you will, say you will, say you will. CHORUS CHORUS Say you will, say you will. Hey, hey you! Ooh-oo-ooh, Come on and say that you will, oh say you will, Yeah, yeah, hey. Oh yes, yes. Well I been good to you baby, better than I been to myself, Well I been good to you darlin', better than I been to myself, I want you to say, say you come on, come on, (*) I want you to say Lord, say that you'll come on. Yeah, come on, come on, come on, come on, come on, come on, come on, Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, come on, come on, hey come on, I ain't lyin' to you darlin', Oh you gotta do it, come on, come on, come on, yeah, yeah. * - based on the rest of the song, these are probably all "Come home" and not "Come on", but it sure sounds like it to me!
MARCHIN' TO BLARNEY (J.C. Fogerty) (Instrumental)
MR. GREED (J.C. Fogerty)
Mr. Greed, why you got to own everything that you see? Mr. Greed, why you put a chain on everybody livin' free? You're hungerin' for his house, you're hungerin' for his wife, And your appetite will never be denied. You're a devil of consumption; I hope you choke, Mr. Greed. CHORUS: How do you get away with robbin'? Did your mother teach you how? I hear you got away with murder, did you do your mama proud? Mr. Greed, why you got to take more than you can ever use? Bring 'em to their knees; isn't it enough just to win while they lose? You bring no honor to the game, you feast upon the blood and pain, But the bones you hoard can only bring you shame. There's corruption in your path, be that your epitaph, Mr. Greed. CHORUS
MY TOOT TOOT (Sidney Simien)
CHORUS: Don't mess with my toot toot, don't mess with my toot toot, Well you can have the other woman, but don't mess with my toot toot. She was born in her birth suit, the doctor slap her behind, (SLAP!) Say you're gonna to be special, you sweet little toot toot. Well you can look as much, but if you much as touch, You're gonna have yourself a case - I'm gonna break your face! CHORUS Oh toot, hey! Whoa, Mama was the same way too, all the fellas didn't know what to do, And Papa never had a chance, with a sweet little toot toot. She was born in her birth suit, the doctor slap her behind, (SLAP!) Said you're gonna to be special, you sweet little toot toot. CHORUS
THE OLD MAN DOWN THE ROAD (J.C. Fogerty)
He take the thunder from the mountain, he take the lightning from the sky, He bring the strong man to his begging knee, he make the young girl's mama cry. You got to hidey-hide, you got to jump and run; You got to hidey-hidey-hide, the Old Man is down the road. He got the voices speak in riddles, he got the eye as black as coal, He got a suitcase covered with rattlesnake hide, and he stands right in the road. You got to hidey-hide, you got to jump up run away; You got to hidey-hidey-hide, the Old Man is down the road. Aaah! He make the river call your lover, he make the barking of the hound, Put a shadow 'cross the window, when the Old Man comes around. You got to hidey-hide, you got to jump and run again; You got to hidey-hidey-hide, the Old Man is down the road. The Old Man is down the road. Aaah! You got ta, you got ta, you got ta, hidey-hidey-hide!
ON THE RUN (J.C. Fogerty)
Close your eyes tonight, make believe the train will come along, And carry me back where I should be. Reach out through the night, and wash away the pain that wasted so much time, And break my heart, break my mind. CHORUS: On the run, on the run, the sheriff come get me, say I'm on the run. On the run, on the run, the sheriff come get me, and I'm on the run. Standin' out in the rain, can't remember when I felt so all alone, Tired to the bone. But if I have to run, you know I'll keep the thing I've done inside of me, Until the hangman sets me free. CHORUS Lookin' back on some imaginary time, Thinkin' back when I was raised, Lookin' at the blackbirds singin' on the line, But they can't sing you back to me. CHORUS Do-do-do. Do-do-doo, do-do-do-do-do-do-do-do-doooo. Do-do-do. Do-do-doo, do-do-do-do-do-do-do-do-dooooooooooooooo.
PLEASE HELP ME, I'M FALLING (Robertson/Blair)
CHORUS: Please help me, I'm fallin' in love with you, Close the door to temptation, don't let me walk through, For I shouldn't want you, but darlin' I do. Please help me, I'm fallin' in love with you. Please help me, I'm fallin', and that would be sin, Close the door to temptation, don't let me walk in, Turn away from me darlin', I'm beggin ya to, Please help me, I'm fallin' in love with you. CHORUS Please help me, I'm fallin' in love with you.
RICOCHET (J.C. Fogerty) (Instrumental, but for the record, these are the screams) Yeah! Yeah! Yeah! Yeah! Yeah! Ho! Ho! Ho! Ho! Ho! Yeah! Yeah! Yeah! Yeah! Yeah! Yeah! Yeah! Yeah! Yeah! Yeah!
ROCK AND ROLL GIRLS (J.C. Fogerty)
Sometimes I think life is just a rodeo, The trick is to ride and make it to the bell. But there is a place, sweet as you will ever know, In music and love, and things you never tell. You see it in their face, secrets on the telephone, A time out of time, for you and no one else. CHORUS: Hey let's go all over the world, Rock and Roll Girls, Rock and Roll Girls. Yeah, yeah, yeah! If I had my way, I'd shuffle off to Buffalo; Sit by the lake, and watch the world go by. Ladies in the sun, listenin' to the radio, Like flowers on the sand, a rainbow in my mind. CHORUS CHORUS CHORUS Yeah, yeah yeah!
ROCKIN' ALL OVER THE WORLD (J.C. Fogerty)
Oooh! Ah! Well, a-here-ee-yup, a-here-ee-yup, a-here we go, Four in the mornin', justa hittin' the road, Here we go-oh! Rockin' all over the world! Yeah. Well, a-geedeeup, a-geedeeup, a-get away, We're goin' crazy, and we're goin' today, here we go-oh! Rockin' all over the world! CHORUS: Well I like it, I like it, I like it, I like it, I la-la-like it, la-la-la, here we go-oh! Rockin' all over the world! Yeah! Yeah! Well, I'm gonna tell your Mama what your Daddy do, He come out of the night with your dancin' shoes, Here we go-oh! Rockin' all over the world! Yeah. CHORUS CHORUS CHORUS CHORUS CHORUS
SAIL AWAY (J.C. Fogerty)
Mama, come look quick - there's a light up in the sky; I see the silent ship, and it's calling you and I; And if you listen close, the reasons all come clear; I'm ready now to go, there's nothing left to fear. Oh there's nothing left to fear. Leavin' all of this pain behind, gonna sail away; Lettin' all of these chains unwind, gonna steal away. Mama, come look quick - do I see an open door? The passageway is lit, an' it's time to get on board. What wonders we will see, what beauty to my eyes; So come along with me, across the rainbow sky, Across the rainbow sky. Leavin' all of this pain behind, gonna sail away; Lettin' all of these chains unwind, gonna fly away; Makin' over this troubled mind, gonna wash away; Leavin' all of this doubt behind, gonna sail away. Mama, come look quick - there's a light up in the sky; I see the silent ship, and it's calling you and I.
SEA CRUISE (Huey Smith)
Now Old Man Rhythm is in my shoes, it's no use sittin' here singin' the blues, So be my guest, you got nothin' to lose, won't you let me take you on a sea cruise? Ooowee, ooowee baby, ooowee, ooowee baby, Ooowee, ooowee baby! Won't you let me take you on a sea cruise? I feel like jumpin' and honey won't you join me please, yeah. Well I don't like beggin' but now I'm gonna bend a knee, oh yeah. Well I gotta get a-movin' honey, I ain't lyin', My heart is beating the rhythm and it's right on time. So be my guest, you got nothin' to lose, won't you let me take you on a sea cruise? Ooowee, ooowee baby, ooowee, ooowee mama, Ooowee, ooowee baby! Won't you let me take you on a sea cruise? Well I gotta get-a-rockin', get my hat off the rack, I gotta boogie-woogie like a knot's in my back, So be my guest, you got nothin' to lose, won't you let me take you on a sea cruise? Ooowee, ooowee baby, ooowee, ooowee baby, Ooowee, ooowee baby! Won't you let me take you on a sea cruise? I feel like jumpin' and honey won't you join me please, yeah. Well I don't like beggin' but now I'm gonna bend a knee, oh yeah. Ooowee, ooowee baby, ooowee, ooowee mama, Ooowee, ooowee baby! Won't you let me take you on a sea cruise? Won't you let me take you on a sea cruise? Won't you let me take you on a sea cruise? I'm goin', I'm goin', I'm goin' on a sea sea cruise, Let me take you on a sea cruise na na.
SEARCHLIGHT (J.C. Fogerty)
CHORUS: Oh the midnight, need a searchlight. Oh the midnight, need a searchlight. I walk along the rocky shore, the place I lost myself; I search the water, look in the sky, I hear the cries for help. I trace my footsteps down to the sea, but then the path disappears; Here in the darkness, I'm runnin' blind, Been stumblin' for all of these years. CHORUS What was the demon that made me run, can I ever hope to understand? I hear my voice, echoes on the wind; I try to reach out with my hand. Without a light, I might be here forever, lost for all eternity; There in the darkness, slippin' through my fingers, The face that smiles back is me. CHORUS CHORUS CHORUS
SHE THINKS I STILL CARE (Dickie Lee Lipscombe)
Just because I asked a friend about her, just because I spoke her name somewhere, Just because I dialled her number by mistake today, she thinks I still care. Just because I haunt the same old places, where the memory of her lingers everywhere, Just because I'm not the happy guy I used to be, she thinks I still care. Oh if she's happy thinkin' I still need her, then let that silly notion bring her cheer, Oh how could she ever be so foolish, and where would she get such an idea? Just because I asked a friend about her, just because I spoke her name somewhere, Just because I saw her, then went all to pieces, she thinks I still care. She thinks I still caaaaaaa-aaaaaaaaaaaaaaare.
SODA POP (J.C. Fogerty)
CHORUS: Soda Pop, Soda Pop, everybody want to make it to the top. (X4) CHORUS Take a million dollars, baby, put it in my hand; Put my favorite retouched photo on the soda can. Put my face on television, say my name a lot; (lot lot lot) Show your cola in every household, give it all you got; Better strike while the iron's hot. CHORUS There's a generation out there, waitin' to be tapped; If we play our cards right, baby, we'll be sittin' fat. Play a little rock 'n roll music, tease 'em with a tune; Show a couplea old time pictures from the baby boom, An' suck 'em in while I croon. CHORUS CHORUS CHORUS Gimme that, gimme that, money, money, money....
SOMEWHERE LISTENING (FOR MY NAME) (Arch Brownlee)
(omitting background "choir") Ohhhh, when He calls my name, I will ah-ah-a-answer, When He calls, calls me yeah, I will ah-ah-a-answer, When He calls my name, I will ah-ah-a-answer, Wanna be somewhere, yeah Lord, call my name! I wanna be somewhere, Lord, yeah Lord call my name. Wanna be somewhere-hair yeah Lord call my name. On that day we shall rise, wipe the tears from my eyes, I wanna be somewhere, yeah Lord call my name! Mmm, I say "Lord, you know I don't have no friend like you, If Heaven's not my home, please tell me what shall I do?" Somebody sendin' for your child to lay Heaven, oh but soon I'm goin' to be somewhere, yeah call my name. Oh, I wanna be somewhere, Lord when He calls my name, I wanna be somewhere, Lord when He calls, calls my name, Sometimes I'm up, sometimes I'm down, sometimes leveled to the ground, I wanna be somewhere, Somewhere! Somewhere! Somewhere! Somewhere! Somewhere! Somewhere! Call my name, my name.
TELEPHONE (J.C. Fogerty)
My telephone's ringin', early in the mornin'. Somebody, guessa who? Sweet baby, it's you! Say you're callin' from the station, oh I told you "Hold on, I'm on my way!" And all you got to say, CHORUS: "I wonder why you had to go, been so long and now I know," Sweet baby dear, everything will be allright, 'Cause I've been ringin', early in the mornin', Somebody, guessa who? Sweet baby, it's you! CHORUS Somebody, guess who? Sweet baby, it was you. Somebody, guessa guessa guessa who? Sweet baby, it's all right. (X 5)
TODAY I STARTED LOVING YOU AGAIN (Haggard/Owens)
CHORUS: Well, today I started lovin' you again, I'm right back where I've really always been. I got over you just long enough, to let my heartache mend, Then today, I started lovin' you again. What a fool I was to think I could get by, With only these few million tears I've cried. I should have known the worst was yet to come, And that cryin' time for me, had just begun. CHORUS
TRAVELIN' HIGH (J.C. Fogerty)
Here come that good ol' travelin' band once again mmm-hmmm Back in the alley, lookin' like a long-lost friend, oh yeah. I know for certain there won't be no jive, We're back in business, and you know I can fly, fly, fly. Oh my my, travelin' high! Yeah. Hey, hey, it's been a long long time, yeah, But if it's all right, you know you're gonna blow my mind, oh yeah, 'Cause I'm a natural boogie-woogie fool, Ain't good for nothin' but chasin' down the hoochie-coo. Oh my my, travelin' high! Yeah. Now whatcha gonna do with the old rockin' chair, Mmm-hmm, Just sit you right down, start to rock, start to rock, Start to rockin' away from here, 'Cause you ain't nothin' but a struttin' fool, Back in the alley with the hoochie-coochie-coo. Oh my my, travelin' high, high, high! Yeah.
VANZ KANT DANZ (J.C. Fogerty)
(was originally "Zanz Kant Danz") CHORUS: Vanz can't dance, but he'll steal your money, Watch him or he'll rob you blind. (X 4) CHORUS Out in the street a crowd is gatherin', Pushed down by the heat of the building, they're wantin' to dance. Makin' their way up the street, a boy with a pig and a radio; Little Billy can work on the crowd, put 'em into a trance, For the little pig Vanz. CHORUS You're watchin' 'em dance, not a care in the world; So Billy and Vanz get busy, they're makin' their move; The little pig knows what to do, he's silent and quick, just like Oliver Twist; Before it's over, your pocket is clean, A four-legged thief paid a visit on you. CHORUS CHORUS CHORUS
VIOLENCE IS GOLDEN (J.C. Fogerty)
CHORUS: Violence, (oh no!) is golden. Aa-aa-aa-aa-ah! Violence, (oh no!) is golden. Aa-aa-aa-aa-ah! Pass another plate of shrapnel, sprinkle it with TNT; Gotta have another grenade salad, split it with your enemy. Gotta sell another Uzi, maybe couple 44 Mags, Got a wife and a kid to support, and a payment on the Jag. Won't you try this personal bazooka, make you feel like a man, Show the little girls what's what by the size of the thunder in your hands. Take a pocketful of Teflon bullets, maybe 'nother Tommy gun, Gotta keep stuff movin' out the door, got a business to run. Take it from me, son - you can have a lot of fun! CHORUS CHORUS Pass another fleet of B-1 bombers, grab an M-16, Buildin' Chevies was never the fun of buildin' up the war machine. Got a rocket in my pocket and it's ready, do you think we can deal? Got a year-end sale goin' on, you can see the appeal; 'Cause I'm sellin' both sides of the fence, that be the name of the game, I don't care about your silly little struggle, money's colored all the same. Take a handful of Star Wars missiles, maybe super laser gun, Gotta keep stuff movin' out the door, got a business to run. Take it from me, son - we can have a lot of fun! CHORUS CHORUS CHORUS
THE WALL (J.C. Fogerty)
Well thunder, lightning, strike me down, I do believe I see, A ghostly figure on the ground, fallen to his knees. CHORUS: And the wall gets higher, so you could not see, I said the wall gets higher, so you could not see. Well the lightning flash, the cannon roar, the ground begin to shake, The people wondered but they heard no more, but the Big Chief will not wait. CHORUS Well! Well a beast so bad it put me to bed, but the air was thick and deep, The people wonder but they heard no more, the mountain would not speak. CHORUS CHORUS CHORUS Run tonight, run tonight oh, Risin' right now, risin' right now.
WASN'T THAT A WOMAN (J.C. Fogerty)
Ooh! Wasn't that a woman! (X4) Oh, yeah! (Wasn't that a woman) Took me by surprise, (Wasn't that a woman) Uh-huh, right between the eyes. (Wasn't that a woman) Well, I hope to believe, (Wasn't that a woman) Made a schoolboy outta me. CHORUS: Oh yeah, I got it badly, ain't too much to figure out; Bam boom, and she had me. Oh yeah, oh yeah, oh yeah. (Wasn't that a woman) Watch me, watch me, watch me runnin' down the line, (Wasn't that a woman) Ain't she fine, ain't she fine; (Wasn't that a woman) Well I'm chasin' after that, (Wasn't that a woman) Uh-huh, pure Cadillac. How! Oh, yeah! CHORUS (Wasn't that a woman) Whoa smile on my face, (Wasn't that a woman) Turn every head in the place; (Wasn't that a woman) Oww, such sweet agony, (Wasn't that a woman) Whoa 'cause she's leavin' here with me! Wasn't that a woman!... (various shouting and talking)
WHERE THE RIVER FLOWS (J.C. Fogerty)
Where the river flows, where the river flows. I was walkin' the main road, comin' into town, I came upon a stranger, lying on the ground. He said "I been in prison, and now I'm on the run, I'm feelin' kinda weary, gotta make it home." CHORUS: Where the river flows, where the water goes, I'll be over there, waitin' over there, where the river flows. Well I didn't have a lot to give, but I gave him what I could, Listened while he talked about the bad times and the good. And early in the mornin', I took an old man home, Left him by the river, left him all alone. CHORUS CHORUS CHORUS
WORKIN' ON A BUILDING (Traditional - Arrangement by J.C. Fogerty)
(omitting the background "chorus") I'm workin' on a building, I'm workin' on a building, I'm workin' on a building, for my Lord, for my Lord. If IIIIIIIIIIIIII were a drunkard, tell you what I'd do, I'd quit my drinkin', and work on a building too. CHORUS: I'm workin' on a building, I'm workin' on a building, I'm workin' on a building, for my Lord, for my Lord. It'a a Holy Ghost building, It'a a Holy Ghost building, It'a a Holy Ghost building, for my Lord, for my Lord. If IIIIIIIIIIIIII were a gambler, tell you what I'd do, I'd quit my gamblin', and I'd work on a building too. CHORUS If IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII were a preacher, tell you what I'd do, I'd keep on preachin', and I'd work on a building too. CHORUS CHORUS CHORUS
YOU DON'T OWE ME (J.C. Fogerty)
Don't look so bad, don't look that sad, just look at all the luck we had, It was fun, and it was wrong. You say you'd stay I had no more, the good luck hungered from I don't know, Won't make it hard to say so long. CHORUS: I said "No, no, you don't owe me; no, no you don't owe me a thing, You don't owe me a thing. I said "No, no, you don't owe me; no, no sure don't owe me a thing, You don't owe me a thing. You know you told me once, a long time ago, some of these days it would have to go, Some of these days took us wrong I don't mind if you hit the door, don't be fast, darlin', don't be slow, Won't be around to watch you more. CHORUS Oooh! CHORUS CHORUS Some of these days
YOU GOT THE MAGIC (J.C. Fogerty)
Mmmm, when the midnight ravens appear in your eyes, Oh! And the mystery holdin' your soul is realized, Shadows of night, faces in the fire, like visions in a dream, takin' me higher. CHORUS: You got the magic thrillin' me, you got the magic chillin' me, You got the magic, shine your spell on me. Whoa, when the hoodoo children of night gather near, Ah! When the whirlwind whispers your name, I can hear, Wind in the willows, scratchin' in the sand, And the whole universe is at your command there. CHORUS Yeah. You got the magic thrillin' me, you got the magic chillin' me, oooh! You got the magic thrillin' me, you got the magic chillin' me, oooh! You got the magic, shine your spell on me. CHORUS CHORUS
YOU RASCAL YOU (Theard)
Now I'll be glad when you're dead, you rascal you, uh-huh. I'll be glad when you're dead, you rascal you, oh yeah. Well I let into my home, you gonna leave my woman alone, I'll be glad when you're dead, you rascal you. Now I'll be glad when you die, you rascal you, uh-huh. I'll be glad, oh I'll be tickled to death when you leave this Earth it's true, oh yeah. When you're lyin' down six feet deep, no more fried chicken will you eat. I'll be glad when you're dead, you rascal you, oh yeah. Ah, you just ain't no good! Oh, you dog! Now listen here, I'll be glad when you're dead, you rascal you, uh-huh. I'll be glad when you're dead, you rascal you, oh yeah. I'll be standin' on the corner high, when they drag your body by, I'll be glad when you're dead, you know I'm gonna be so happy when you're gone you dog! I'll be glad when you're dead, you rascal you.
YOU'RE THE REASON (Edwards/Henley/Imes/Fell)
I lay here at night, toss and I turn, lovin' you so, how my heart yearns, Honey, you're the reason I don't sleep at night. A-justa walkin' the floor, thinkin' of you, smoke cigarettes, and drink all day too, Honey, you're the reason I can't sleep at night. I'm bettin' you're not losin' sleep over me, but if I'm wrong don't fail to call, Come over and keep me-hee company. Sometimes I go for a walk, look at the moon, strum my guitar to some old lonesome tune, Honey, you're the reason I can't sleep at night. I'm bettin' you're not losin' sleep over me, yeah but if I'm wrong don't fail to call, Come over and keep me-hee company. Sometimes I go for a walk, look at the moon, strum my guitar and sing out of tune, Honey, you're the reason I can't sleep at night. Honey, you're the reason I can't sleep at night. Honey, you're the reason I can't sleep at night.

variations - click chord images
Transpose chords:
Tuning:
Cool service:
View: Size:
A  A  A
Rating:
Layout:
  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Accuracy:
  • Currently 2.5/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
click stars to rate
Chordie recommends:
Learn to play guitar with video-based, online guitar lessons at JamPlay.com
Songbook:
Login to add this song to your songbook
Support the artist
Preview/buy this song
MSN Music
Why this non-profit ad?

 
login to add comments/video/corrections